ІТ-галузь має покращити життя людей»,-вихованці робоклубу Краматорськой школи № 25

Впродовж трьох років у Краматорській школі № 25 працює гурток робототехніки. Його вихованці разом з тренерами переконані, що роботизація може значно спростити людям життя.

Як саме, чому важливі командні цінності і до чого готуються учні зараз, поділилися під час розмови.

Вони наввипередки показують свої дипломи і кубки. Це – їхні досягнення за три роки роботи. За кожним – кропітка робота, командна та індивідуальна.

Наймолодші – джуніори – це учні 4 класу. Зараз їхня команда “LEGACY” працює над тим, як зробити місто доступним для усіх людей. Тема занять цього року – будівельний бум.

Четверокласник Давід Солодкий щосуботи приходить на заняття. Хлопчик каже, що йому тут весело, адже є однодумці і він створює моделі корисних речей.

“Сьогодні ми робимо автоматичні двері, щоб люди з інвалідністю могли потрапити до магазина. Я бачу багато місць, де такі двері можуть бути, щоб полегшити людям життя. Також я хочу у місті такі лавки, де буде безкоштовна зарядка від сонячної енергії. Тут є можливість спитати, отримати новий досвід”, – поділився Давід.

Леся Погорєлова – одна з двох дівчаток, яка відвідує заняття. Дівчинка хоче стати інженеркою, щоб конструювати будівлі. Разом з командою збирається навесні 2020 року взяти участь у всеукраїнських змаганнях з робототехніки.

Тренерка Ольга Матвєєва говорить, що діти навчаються працювати у команді, поважати думку іншої людини, їм цікаво вирішувати складні завдання. Презентуючи свої роботи, більшість дітей врахувала потреби людей похилого віку, з інвалідністю, мам з малими дітьми.

“На минулому занятті ми з учнями імітували землетрус і перевіряли, чи витримає будівля. Зараз вони створюють smart-будівлі, щоб люди з інвалідністю мали доступ до усіх громадських місць, були залучені до суспільного життя. Я дуже радію з того, що діти замислюються над такими важливими темами і вірю, що вже завтра ці рішення будуть втілені в реальність”, – каже тренерка.

 

Капітан команди “RobotKram” Михайло Бурлей – десятикласник. Своє майбутнє планує пов’язати з інженерною справою. Сюди приходить за досвідом.

“Найцінніше – це досвід у програмуванні, проєктуванні. Роботи, яких ми створюємо, можуть виконувати складні завдання. Роботи можуть покращити і спростити нам життя. Мені болить енергетика, я хочу працювати у цій сфері. На гуртку я вивчив кілька мов програмування, родина мене підтримує”.

Михайло Бурлей – капітан команди “RobotKram”

Вирішують глобальні проблеми

Зараз команда готується до змагань у Києві. Цьогорічна тема – “Легені мегаполісу”. Проєкт на цю тему ми розробляємо. Вже придумали ідею – сконструювати таку установку, яка акумулюватиме і перероблятиме СО2 в енергію. Це може стати одним із джерел постійно відновлювальної енергії.

“Це глобальна проблема у світі. Зараз багато хто говорить про потепління, це треба якщо не зупинити, то хоча б впливати на цей процес. Ми на стадії підготовки презентації, потім будемо створювати макет, – поділився Сергій Решетняк. – На конкурс потрібна унікальна ідея, корисна для людей, ми думаємо у цьому напрямку. Сподіваємося вразити”.

Десятикласники на гуртку говорять про цінності і командний дух. Це, за словами Сергія, дуже важливо для досягнення результату.

“Стимул, мотивація, спільні інтереси – це нас об’єднує. Тому маємо продуктивну команду”, – переконаний десятикласник.

Марія Гончарова – єдина з дівчат у команді “RobotKram”. Дівчина каже, що любить конструювати і мріє стати фахівчинею у інженерній галузі.

“Я люблю щось конструювати, зараз готую постер нашої команди на змагання, щоб гідно представити усіх, підготувати презентацію, – каже Марія. – За робототехнікою – майбутнє, я гадаю її використання має спростити нам життя”.

Марія Гончарова готує проєкт для команди

Розширили можливості для залучення дітей

Гурток робототехніки у 25 школі працює завдяки допомозі спонсорів. Завод автогенного обладнання “Донмет” допоміг навчитися тренерам, три роки поспіль закупає для дітей обладнання та оплачує їх участь у змаганнях.

Торік за гроші з міського бюджету закупили ще додаткові конструктори. Тренерка Ольга Матвєєва каже, що це збільшило кількість учнів, які тепер можуть прийти на заняття.

“Під час проведення фестивалю, який організували наші спонсори, багато батьків питало, як можна долучитися до таких занять. Запит на це і у нашій школі, і поза її межами – величезний. Гадаю, треба підтримати дітей, дати можливість їм розвиватися. Ці конструктори коштують дорого для окремої родини, але для міста це невеликі гроші”.  

  

Саме нові конструктори допомогли залучити школярів 5-7 класів до опанування робототехніки. Вони теж хочуть поїхати на змагання зі старшими, але розуміють: треба бути корисними команді, тоді візьмуть.

Тренер В’ячеслав Гончаров займається з учнями щосуботи. Підтверджує: запит на навчання у батьків та дітей великий, але крім цього потрібно багато працювати.

“Робототехніка – це не про іграшки. Це про роботу у команді, про виконання певних завдань, проєктів, які будуть корисними для багатьох людей, – каже В’ячеслав  Гончаров. – Вважаю, що такі гуртки допомагають дітям зорієнтуватися у житті, визначити для себе пріоритети. Проєкт дітей “Легені мегаполіса” – інноваційний, він може принести користь: і повітря очистити, і продати продукти після очищення. Це про те, як застосувати теорію на практиці, цьому потрібно вчити дітей, ми цим займаємося”.

В’ячеслав Гончаров – тренер гуртка робототехніки

У свої 15 років краматорські школярі переконані: ІТ-розробки допоможуть людям мати більше часу на реалізацію своєї мрії.

“У людей мало часу, бо вони постійно працюють, – розмірковує Сергій Решетняк. – Люди не мають часу для себе, ІТ-галузь може покращити людям життя – знати більше, вивчати, подорожувати. Я вірю, що такі часи настануть, роботизація має у цьому допомогти”, – запевнив Сергій і пішов готуватися до змагань з робототехніки.

Джерело: Краматорськ пост

Читайте также:

Добавить комментарий